اوقات فراغت تابستان، فرصتی برا جذب نوجوانان

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تابستان و اوقات فراغت موقعیت مناسبی برای جذب و آموزش مفاهیم قرآنی به نوجوانان است و بدون‌دغدغه می‌توانند آموزه‌های دینی را فرابگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، استاد محسن قرائتی در نشست آشنایی با تبلیغ چهره به چهره که با حضور مبلغین و طلاب برادر و خواهر، به همت مدرسه علمیه عالی نواب با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در محل این مدرسه برگزار شد، افزود: تبليغ چهره به چهره، حتي از سخنراني هم اثرگذارتر است و اين نوع تبليغ به دليل ارتباط رو در رو با افراد موجب افزايش تاثيرگذاري در مخاطبان مي‌شود.
وی ادامه داد: مبلغان نباید به سخنرانی و منبر اکتفا کنند بلکه باید گفت و گوهای تن به تن و چهره به چهره را شیوه کار خود قرار دهند. این کار موجب برکات زیادی خواهد شد که برای این کار می‌توانند از قصه‌های قرآنی، شروع کنند که جاذبه داشته باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تعطیلات تابستانی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شروع شده و باید از این فرصت استفاده شود، تصریح کرد: تابستان و اوقات فراغت موقعیت مناسبی برای جذب و آموزش مفاهیم قرآنی به نوجوانان است، زیرا آنها هنوز مشغولیت ذهنی ندارند و بدون‌دغدغه می‌توانند آموزه‌های دینی را فرابگیرند و اثرگذاری قرآن نیز در آنها بیشتر است.
استاد قرائتی با بیان اینکه برای جذب نوجوانان، باید از طریق جوانان اقدام کنیم، چون به دلیل فاصله سنی کمتر و درک بهتر آنها می‌توانند تبلیغ داشته باشند، افزود: مُبلغان سعی کنند جلساتی که برای نوجوانان در نظر می‌گیرند، در عین شادی و نشاط، طولانی نباشد؛ چون میزان استقبال‌ نوجوانان برای شرکت دوباره در جلسات کم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در جذب نوجوانان و جوانان، باید همه احساس مسئولیت و با ارتباط سالم و بیان شیرین با آنها گفت و گو کنیم، ادامه داد: اگر نوجوانی سوال کرد و پاسخ آن را نمی دانیم راحت بگوییم که بلد نیستیم و بعد از دریافت پاسخ سوال از عالم دینی، آن را به نوجوانان آموزش دهیم. همچنین باید از سخنانی که به مباحث برزخ، جن و … ارتباط دارد بپرهیز شود، زیرا آنها درکی از این مسائل ندارند و نیازی نیست ذهن آنها را درگیر چنین مباحثی شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به طلاب مبلغ توصیه کرد که با کودکان و نوجوانان محله یا بستگان در هر هفته یک جلسه کوتاه چند دقیقه ای داشته باشند و قصه های قرآنی را نقل کنند.
حجت الاسلام قرائتی در پایان این جلسه با توصیه به مبلغان به انس هر چه بیشتر با قرآن‌کریم اظهار کرد: اگر می‌خواهید در زندگی خیر ببینید با قرآن مأنوس شوید و نیت تان خدایی باشد تا کمک ‌کند.

اوقات فراغت تابستان، فرصتی برا جذب نوجوانان