دویست و نهمین جلسه دفاعیه پایان نامه های سطح سه مدرسه علمیه عالی نواب برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه عالی نواب، دویست و نهمین جلسه دفاعیه پایان‌نامه‌های سطح سه مدرسه علمیه عالی نواب در رشته تخصصی تبلیغ با موضوع « راهکارهای تغییر رفتار مخاطب در تبلیغ دینی» ساعت 13 چهارشنبه هشتم تیرماه در این مدرسه برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رجبی مقدم، طلبه سطح سه رشته تبلیغ و تدوینگر این پایان‌نامه در این جلسه نسبت به موضوع این پایان‌نامه چنین بیان نمود: دین مبین اسلام از بدو ظهور خود به‌وسیله تبلیغ گسترش پیدا کرد. آنجایی که پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد اقوام خویش را طبق دستور «وَأَنْذِرْ عَشيرَتَكَ الْأَقْرَبين» به اسلام دعوت کردند، سپس تبلیغ در بین مردم مکه و حاجیان بیت‌الله الحرام و آبادی‌های اطراف آن را انجام دادند. بعدها با گسترش اسلام و ارتقاء سطح یاران حضرت برخی از آنان برای این امر به اطراف‌واکناف بلاد اسلامی و شبه‌جزیره عربستان فرستاده می‌شدند که کلام خداوند متعال را که به پیامبر خود وحی کرده بود، را به سمع و نظر همه بشریت برسانند.
این اتفاق مبارک در پی سالیان بعد، توسط ائمه اطهار و اعزام یاران و اصحاب و شاگردانشان تداوم داشت که منجر به بیان معارف اسلام و تعمیق آن در عموم جامعه می‌شد. در زمان غیبت هم مراجع و علماء اسلام و طلاب علوم دینی این راه را ادامه دادند و یکی از شئون خود را با تأسی از معصومین و آیه نفر، تبلیغ دین قراردادند.آنچه دراین‌بین خیلی جلب‌توجه می‌نماید این مسئله است که تبلیغ یا رساندن چگونه باید رقم بخورد که مبلغ را به هدف خود که تأثیر مطلوب در مخاطب است برساند.
وی نسبت به ‌ضرورت این تحقیق، این‌چنین بیان نمود: تمامی مبلغین که وجوب وظیفه تبلیغ را بر دوش خود احساس می‌کنند به دنبال هرچه بهتر انجام دادن این فریضه هستند اما در برخی از موارد با ساده‌انگاری نسبت به ارائه مفاهیم دینی، تبلیغ دین به معنای حقیقی خود اتفاق نمی‌افتد یعنی اسلام ناب محمدی به مخاطب نمی‌رسد.
به همین دلیل ضرورت ایجاب می‌کند تا آنچه مانع وصل محتوای دین به مخاطب است در تبلیغ از آن احتراز شود، و همچنین مواردی که در رسیدن بهتر محتوا به مخاطب کمک می‌کند موردتوجه قرار گیرد و از همه مهم-تر شیوه صحیح تبلیغ دین بیان شود

دویست و نهمین جلسه دفاعیه پایان نامه های سطح سه مدرسه علمیه عالی نواب برگزار گردید.