دو فصلنامه های علمی تخصصی مدرسه علمیه عالی نواب منتشر شد

واحد پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، هفدهمین شماره از دوفصلنامه های علمی تخصصی رحیق، تحریر ويژه پاییز و زمستان 1399، و پنجمین شماره از دو فصلنامه علمی تخصصی ادیب ویژه پاییز و زمستان 1399 به صاحب‌ امتیازی مدرسه علمیه عالی نواب منتشر گردید.

دوفصلنامه رحیق، دربردارندۀ مقالات علمی طلاب در حوزه فلسفه و کلام اسلامی و دوفصلنامه تحریر، دربردارنده مقالات علمی طلاب در زمینه فقه و اصول و دوفصلنامه ادیب نیز در زمینه ادبیات عرب با انعکاس جدیدترین دستاورهای علمی و نظریات کلامی، فقه و اصول و ادبیات، زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری طلاب، پژوهشگران و اساتید حوزه علمیه فراهم می‌کند.

گفتنی است، در دوفصلنامه رحیق مقاله هایی با عناوین «تبیین آزادی عقیده و آزادی اندیشه با تکیه بر شبهات دکتر سها» به قلم حسن خسروی، «نقد و بررسی جایگاه عصمت در آثار احمد الحسن بصری» به همت علیرضا رجبی و «جایگاه امام معصوم در بعد فهم دینی بعد از نبی خاتم(ص)» به نگارش سید محمد عفتی، در این شماره به چاپ رسیده است. همچنین مقالات «شیخ الاسلام ابن تیمیه؛ از توهم تا واقعیت» به همت محسن صفایی، «حقوق اهل بیت علیهم السلام در قرآن با تأکید بر آیه اطاعت» اثر محمد سالاری مکی و«بررسی تحلیلی اجباری یا اختیاری بودن حجاب» به تحریر علی اصغر شورگشتی نیز، در این فصلنامه منتشر شده است.

در دوفصلنامه تحریر مقاله هایی با عناوین «بررسی صلاحیت قاعده لا ضرر بر جبران خسارت معنوی» به قلم مهدی عزیزی حسنوند، «بررسی حکم فقهی نکاح معاطاتی» به همت رضا نصیری و «بررسی کاربرد مقاصد شریعت در نظریات فقهی محقق اردبیلی» به نگارش مرتضی دلبریان، در این شماره به چاپ رسیده است. همچنین مقالات «ملاک‌های تشخیص تقیه در احادیث» به همت محمود معصومی، «حکم فقهی خروج زن مطلّقه رجعی از منزل طلاق با توافق طرفین» اثر بهنام کوشا و«بررسی سندی روایت القضاة أَربعة ناظر به دسته بندی قاضیان» به تحریر محمد طاهریان نیز، در این فصلنامه منتشر شده است.

در دوفصلنامه ادیب نیز مقالاتی با عناوین «قلب مکانی در نگاهی جدید» به قلم علی خزائی، «فعل و معنای فعل در ثلاثی مجرد» به همت یاسین حق‌بین و «نقدی بر ساختار بلاغت سنتی» به نگارش محسن شعبانی، در این شماره به چاپ رسیده است.

لازم به ذکر است، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارائه مقاله در این فصلنامه های علمی تخصصی می توانند با شماره 32259559-051 (مدرسه علميه عالی نواب داخلی-233) تماس حاصل نمایند.

دو فصلنامه های علمی تخصصی مدرسه علمیه عالی نواب منتشر شد