نشست علمی «وحدت با اهل سنت، ظرفيت ها وچالش ها در ايران»

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه عالی نواب، نشست «وحدت با اهل سنت، ظرفيت ها وچالش ها در ايران» به همت معاونت پژوهش این حوزه و مدرسه علمیه عالی نواب با حضور حجت الاسلام و المسلمين فرمانيان، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان ضمن تاکید بر ضرورت وحدت تشیع و تسنن، ابراز کرد: در نشست ها، هم اندیشی ها و هر جلسه همسوی تشیع وتسنن، باید تاکید بر وحدت این دو مذهب باشد که روحانیون در این زمینه تبیین کننده خوبی در راستای رفع شبهه ها هستند.

مدرسه علمیه عالی نواب | نشست علمی «وحدت با اهل سنت، ظرفيت ها وچالش ها در ايران»


رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که اهل تسنن حاضر در مرزهای کشور، ظرفیت خوبی در راستای رفع مشاجرات و واسطه های اندیشمند در راستای اعتلای وحدت میان مذاهب هستند، خاطر نشان کرد: نیروهای تسنن حاضر در شهرهای مرزی، در برابر جریانات استکباری و تکفیری همچون داعش ایستادگی نموده و توان خود را متجلی کردند که این مقاومت و ایستادگی در عین بهره مندی از اقتدار، دشمنان و همه جریانات تکفیری را مایوس کرده و می کند.
حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان درباره تبلیغ در مناطق تلفیقی، گفت: طلاب مبلغ پیش از هر چیز باید شیوه تبلیغ در مناطقی که تسنن و تشیع حضور دارند را بشناسند و بر اساس یک نگاه جامع گرایانه، به مسائل، مشکلات و چالش های پیش رو ورود کنند.
رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان بر ضرورت مطالعه کتاب هایی مانند جامع الاحادیث شیعه در خصوص اهمیت وحدت تشیع و تسنن و همچنین شیوه های معاشرت با یکدیگر تاکید کرد.

نشست علمی «وحدت با اهل سنت، ظرفيت ها وچالش ها در ايران»