کارگاه پژوهشی «پایان نامه نویسی» و «مقاله نویسی»

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه عالی نواب، در راستاي اهداف پژوهشی در سند چشم انداز حوزه علميه خراسان و به منظور پاسخگويي به نیازهای پژوهشی طلاب، دوره «تربیت مربی پژوهشی» در سه محور «نگارش پروپوزال (طرح تحقيق)، مقاله علمی پژوهشی و پايان نامه» با حضور استاد دکتر محمد علی وطن دوست به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

این دوره با حضور بیش از 40 پژوهشگر حوزوی و دانشگاهی و در 20 جلسه  برگزار شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در راستای دستیابی به راهكارهاي مساله يابي و انتخاب موضوع پژوهش بیان داشت: برای دستیابی به مسأله یابی باید امور ذیل را انجام دادر

1. كثرت تتبع و مطالعه در آثار علمي به صورت پژوهش‌محور     

2. بالا بردن توانايي علمي در راستاي تحلیلي و تدقيق ديدگاه‌هاي گوناگون

3. بررسي تطبيقي- تحليلي ديدگاه‌هاي گوناگون درباره موضوع واحد   

4. توانايي تشخيص گره‌هاي كور و تعيين محل نزاع در ميان ديدگاه‌هاي گوناگون

5. توجه به چالش‌هاي موجود و هدف مطلوب                                      

6. جستجو در موضوعات پژوهش شده در راستاي آشنايي با مسائل مشابه

7. استفاده از ابزارهاي نوين پژوهشي مانند نرم‌افزارهاي علوم اسلامي و سايت‌هاي اينترنتي     

8. توجه به ميان‌رشته‌اي بودن مسائل و افزايش سطح جامعيّت علمي در علوم اسلامي گوناگون

ایشان در ادامه با هدف آشنايي با چگونگي نگارش پروپوزال (طرح تحقيق)، مبحث چگونگي طرح مساله نويسي و اصول آن را با نمونه های عینی از مقالات علمی پژوهشی مورد بررسی قرارداد.

 

جلسه اول کارگاه پایان نامه نویسی
جلسه دوم کارگاه پایان نامه نویسی
جلسه سوم کارگاه پایان نامه نویسی
جلسه چهارم کارگاه پایان نامه نویسی
جلسه اول کارگاه مقاله نویسی
جلسه دوم کارگاه مقاله نویسی
جلسه سوم کارگاه مقاله نویسی
جلسه چهارم کارگاه مقاله نویسی
جلسه پنجم کارگاه مقاله نویسی
جلسه ششم کارگاه مقاله نویسی
جلسه هفتم کارگاه مقاله نویسی
جلسه هشتم کارگاه مقاله نویسی
جلسه نهم کارگاه مقاله نویسی
جلسه دهم کارگاه مقاله نویسی
کارگاه پژوهشی «پایان نامه نویسی» و «مقاله نویسی»