گزارشی از فعالیت های کانون اهل قلم و نشر مدرسه علمیه عالی نواب در روز قلم

حجت الاسلام والمسلمین امیری مسئول کانون اهل قلم و نشر مدرسه علمیه عالی نواب در طی مصاحبه ای با روابط عمومی مدرسه، درباره اهم فعالیت های صورت گرفته در کانون، بیان داشتند:
این کانون در اواخر سال قبل (۱۳۹۹) با ثبت نام قریب به ۳۰ نفر از طلاب متقاضیِ جذب در کانون اهل قلم، فعالیت های خود را آغاز کرد. این واحد علمی – پژوهشی در راستای اهدافی مهمی از جمله: ایجاد انگیزه و تلاش مضاعف برای طلاب مدرسه نسبت به فعالیت های پژوهشی، بالا بردن سطح کیفی و کمی مکتوبات ایشان، نگاهی جدید و کاربردی کردن موضوعات پژوهشی و … شروع به کار کرده است.
مسئول محترم کانون اهل قلم و نشر افزود: از بین افراد متقاضی برای فعالیت در کانون، با ارزیابی های صورت گرفته، در نهایت هفت نفر به عنوان پژوهشگران کانون اهل قلم پذیرفته شدند؛ افراد منتخب بعد از فرایند انتخاب و تعیین قالب کار و امضای تعهدنامه با واحد کانون اهل قلم و نشر، زیر نظر اساتید پژوهشی معرفی شده از طرف کانون، مشغول فعالیت علمی – پژوهشی و تدوین مقالات خود شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین امیری ادامه داد: از دیگر فعالیت های مرتبط با کانون این است که تقریرات دروس عمومی و تخصصی طلاب مدرسه، بعد از چند مرحله ارزیابی و رفع نواقص، در سایت مدرسه علمیه عالی نواب بارگزاری می شود؛ مرحله اول، ارزیابی اجمالی است که توسط مسئول کانون و مرحله دوم، ارزیابی تفصیلی تقریرات می باشد که توسط اساتید تعیین شده از طرف کانون، انجام می پذیرد.
مرحله آخر،تقریرات بررسی شده به مقرر تحویل داده می شود تا بر اساس شیوه نامه های تدوین تقریرات، رفع نواقص راانجام داده و تحقیق را تکمیل کند؛ در نهایت، بعد از اتمام کار، جهت بهره مندی سایرین طلاب و اساتید، در سایت مدرسه علمیه عالی نواب بارگذاری می گردد.

مدرسه علمیه عالی نواب | گزارشی از فعالیت های کانون اهل قلم و نشر مدرسه علمیه عالی نواب در روز قلم


مسئول محترم کانون به نکته مهمی اشاره کرد وافزود: بدیهی است اگر تقریری از تمام جوانب مورد تأیید کانون و نیز شورای نشر قرار گیرد، تمهیدات لازم برای چاپ آن در قالب کتاب با همکاری انتشارات حوزه علمیه خراسان، انجام خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که اولین مرحله فراخون تقریرات، اعلام شده است و بیش از ۲۰ تقریر از دروس مختلف به کانون ارسال شده است؛ از میان این تقریرات، دو تقریر با عناوین «حلقه ثانیه شهید صدر» و «نحو قرآنی»، آماده بارگذاری بر روی سایت مدرسه است و اکثر تقریرات دیگر مورد بررسی قرارگرفته و در دست مقرران، در حال رفع نواقص و تکمیل است.
درخور ذکر است، مدرسه علمیه عالی نواب، از باب قدردانی از تقریرات مکتوب طلاب و حمایت از آثار طلاب پژوهشگر در کانون اهل قلم، مبلغی را به عنوان حق التألیف پرداخت می نماید.
راه های ارتباطی برای طلاب علاقه مند به همکاری و انجام فعالیت های پژوهشی در کانون اهل قلم با مسئول مربوطه(حجه الاسلام والمسلمین امیری) در ذیل ذکر می شود.
تلفن همراه: ۰۹۳۷۷۹۷۶۷۷۲
آی دی پیام رسان ایتا: @amiri92

گزارشی از فعالیت های کانون اهل قلم و نشر مدرسه علمیه عالی نواب در روز قلم