هجدهمین دوره فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان

در راستای فعالیت های تحولی حوزه علمیه خراسان و همزمان با شروع ماه مبارک ذی الحجه، «هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان» (سال ۱۴۰۲) فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، هادی حصاری، مدیر پژوهش و توسعه علمی این حوزه از آغاز به کار هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان با هدف گسترش فرهنگ پژوهش و فراهم‌سازی تمهیدات ظهور ایده‌ها و اندیشه‌های نو در ساحت علوم اسلامی و انسانی و ظرفیت‌سازی برای بروز شخصیت‌های پژوهشی خبر داد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان به عنوان متولی، بر آن است تا با اجرای فراخوان‌های متعدد در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، علاوه بر شناسایی استعدادهای پژوهشی، آنها را سازماندهی کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهد، گفت: زمینه‌سازی برای رفع نیازهای علمی و خلأهای تحقیقاتی، شناسایی و سازماندهی فعالیت‌های پژوهشگران حوزوی، حمایت‌های مادی و معنوی از آثار پژوهشی از جمله اهداف هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی است.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان از جمله امتیازات آثار برگزیده این فراخوان را ارائه گواهی شرکت در فراخوان درصورت کسب حداقل امتیاز لازم، معرفی به مرکز خدمات حوزه و نهادهای مرتبط جهت حمایت از پژوهشگران برتر، چاپ و انتشار مقالات برگزیده در دوفصلنامه‌های علمی تخصصی حوزه علمیه خراسان، چاپ چكیده مقالات برگزیده، اعطای تسهیلات چاپ اثر، معرفی و حمایت جهت شرکت در جشنواره‌های ملی و بین المللی برشمرد.

وی در خصوص مهلت و قالب آثار ارسالی به دبیرخانه فراخوان گفت: پژوهشگران و طلاب محترم می توانند آثار خود را (حداكثر 5 اثر) در قالب‌های كتاب، پایان‌نامه، مقاله، طرح و ایده‌های پژوهشی و نرم افزارهای پژوهشی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ و منطبق با «راهنمای شركت در هفدهمین فراخوان» از طریق سامانه فراخوان آثار پژوهشی به آدرس زیر ارسال نمایند.

/spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze

مدرسه علمیه عالی نواب | هجدهمین دوره فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان

حصاری از مهمترین ویژگی‌های هجدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان؛ بهره‌مندی از توانایی علمی اساتید سطوح عالی حوزه در فرآیند ارزیابی و داوری مقالات، شناسایی و حمایت از پژوهشگران و نویسندگان جوان، برگزاری كارگروه‌های تخصصی برای ارتقای سطح پژوهشی نویسندگان جوان، احیاء و تبلیغ اندیشه مقاومت اسلامی ، ایجاد اهتمام به موضوع تحول حوزه، آشنایی و ترویج آرمان های انقلاب؛ تسریع در فرآیند ارزیابی و داوری آثار به طور روزانه و برخط؛ سرعت دهی در مراحل اجرایی فراخوان با حفظ دقت‌های بایسته برشمرد.

حصاری افزود: براساس سیاست‌های نظام جامع پژوهش حوزه علمیه خراسان و در راستای مأموریت‌ها، راهبردها و برنامه‌های كلان پژوهشی محوّل‌شده به این مدیریت، فراخوان هجدهم آثار پژوهشی می‌تواند در ارتقای كیفی و كمی پژوهش‌های دینی حوزه علمیه خراسان به منظور پاسخ گویی به نیازهای جامعه، انقلاب، نظام اسلامی و جامعه بین الملل نقش آفرینی فعالی داشته باشد.

وی در خصوص موضوعات آثار ارسالی گفت: تمام آثار مرتبط با علوم اسلامی از جمله تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) و سایر علوم مرتبط می تواند در این فراخوان شركت داده می شود.

یادآور می شود طلاب و پژوهشگران می توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر با شماره 32008166- 051 (دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان) تماس گرفته و همچنین جهت اطلاع از آخرین و جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به فراخوان ها و رویدادهای پژوهشی در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/howzehpajohesh مراجعه نمایند.

هجدهمین دوره فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان