فراخوان مقالات «دوفصلنامه آموزه های فقه و اصول مقارن»

نخستین فراخوان مقالات دوفصلنامه «آموزه‌های فقه و اصول مقارن» به صاحب امتیازی مدرسه علمیه عالی نواب منتشر شد.
حجت الاسلام کاظمی، سردبیر دوفصلنامه «آموزه های فقه و اصول مقارن» ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت:
با توجه به راهبرد کلان مدرسه علمیه عالی نواب مبنی بر تشکیل رشته های تخصصی در مقطع سطح4، که دربردارنده نظریه پردازی اساتید سطح عالی و طلاب این مقطع تخصصی است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت داشته و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر میرسد.

وی افزود: مدرسه علمیه عالی نواب در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری اساتید، اندیشمندان و دغدغه مندان این عرصه به عنوان اعضای محترم هیئت تحریریه همچون حجج اسلام سید حسن وحدتی شبیری، محمد حسن ربانی بیرجندی، سعید ضیایی فر، مجتبی الهی خراسانی، علی رحمانی، علی شفیعی، دکتر حسین صابری، دکتر فرزاد پارسا و دکتر بلال شاکری به بررسی و بحث درباره‌ی موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌اند، بپردازد.

وی در بیان محورهای فراخوان افزود: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده‌اند، شامل«قواعد و مسائل اصولی مقارن»، «قواعد فقه مقارن»، «فلسفه فقه و اصول مقارن»، «مکاتب فقهی واصولی مقارن»، «مسائل و فروعات فقهی مقارن» و «مسائل مستحدثه فقهی مقارن» می باشد.

به گفته حجت الاسلام کاظمی، اگرچه رتبه فعلی این نشریه، علمی‌تخصصی است، ولی سعی شده مقالات این نشریه بر اساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌پژوهشی ارزیابی شوند. ایشان ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال گردد. همچنین به مقالات پذیرفته شده با رتبه علمی‌پژوهشی، حق التالیف (بین 2 تا 4 میلیون تومان) پرداخت خواهد شد.

اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه می‌توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه نشریه «آموزه‌های فقه و اصول مقارن» به آدرس fam.journals.hozehkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۳۲۲۵۹۵۵۹-۰۵۱ داخلی 231 یا شناسه ایتا @FAM_PajooheshNavvab تماس بگیرند.

فراخوان مقالات «دوفصلنامه آموزه های فقه و اصول مقارن»