حضور نخبگان و ممتازین حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه عالی نواب نخبگان و ممتازین حوزه علمیه خراسان جهت آشنایی با برنامه‌ها و رشته‌های تخصصی، در این مدرسه حضور پیدا کردند.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین اسفندیاری مدیر محترم مدرسه ضمن خوش آمدگویی به طلاب حاضر در جلسه توضیحاتی در خصوص مدرسه بیان نمودند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین استاد زمانی فرد عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مسئله ضرورت کسب تخصص در یک رشته و ورود به مراکز تخصصی را برای طلاب محترم، تبیین فرمودند.

ایشان در ادامه توضیحاتی در خصوص تعریف ممتاز بیان نمودند که ممتاز کسی است که از بقیه یک وجه امتیاز دارد؛ و آن وجه در سه چیز می باشد: آموزش، پژوهش و اخلاق و همچنین در خصوص ضرورت تخصصی شدن دروس و علوم دینی بیان داشتنداز زمان آیت الله شیخ عبد الکریم حائری جرقه تخصصی شدن زده شد؛ مرحوم آیت الله اراکی از قول ایشان نقل می کنند که فقه ما باید تخصصی شود. به چه دلیل: بدلیل گستردگی نیازهای جامعه، ماباید به سمت فقه تمدنی حرکت کنیم و این جز با تخصص حاصل نمی شود و لازمه تمدن، نظام سازی است. حجت الاسلام والمسملین زمانی در خصوص گزینش طلاب برای انتخاب رشته باید دو ملاک را رعایت کنند:
الف) علاقه درونی
ب) نیاز جامعه

و طلاب در خصوص انتخاب مرکز تخصصی با ملاک های زیر را لحاظ نمایند:
الف) امکانات
ب) اساتید برجسته
ج) خروجی های مدرسه

ایشان در انتهای سخنان خود در مورد هدفگذاری طلاب برای ورد به رشته های تخصصی هدف خود را تعیین کنند و دائما وضعیت خود را بررسی کنند و برای انگیزه گرفتن در مسیر باید برای خود الگو معین کنیم.

در پایان استاد متذکر شدند که، پرچم آینده حوزه روی دوش شما خواهد بود. ببینید چه جوابی برای امام زمان دارید.
خداوند متعال که این توانمندی را به ما داده است، به موازات آن از ما کار می خواهد؛ باید این نعمت را شاکر باشیم و شکر آن به تلاش است.

    در ادامه مسئولین محترم مدرسه به ارائه اهداف و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدرسه در جهت ایجاد یک بستر مناسب پرداختند.

    حضور نخبگان و ممتازین حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب