به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه عالی نواب، در راستاي اهداف پژوهشی در سند چشم انداز حوزه علميه خراسان و به منظور پاسخگويي به نیازهای پژوهشی طلاب، دوره «تربیت مربی پژوهشی» در سه محور «نگارش پروپوزال (طرح تحقيق)، مقاله علمی پژوهشی و پايان نامه» با حضور استاد دکتر محمد علی وطن دوست به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

این دوره با حضور بیش از ۴۰ پژوهشگر حوزوی و دانشگاهی و در ۲۰ جلسه  برگزار شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در راستای دستیابی به راهكارهاي مساله يابي و انتخاب موضوع پژوهش بیان داشت: برای دستیابی به مسأله یابی باید امور ذیل را انجام دادر

۱. كثرت تتبع و مطالعه در آثار علمي به صورت پژوهش‌محور     

۲. بالا بردن توانايي علمي در راستاي تحلیلي و تدقيق ديدگاه‌هاي گوناگون

۳. بررسي تطبيقي- تحليلي ديدگاه‌هاي گوناگون درباره موضوع واحد   

۴. توانايي تشخيص گره‌هاي كور و تعيين محل نزاع در ميان ديدگاه‌هاي گوناگون

۵. توجه به چالش‌هاي موجود و هدف مطلوب                                      

۶. جستجو در موضوعات پژوهش شده در راستاي آشنايي با مسائل مشابه

۷. استفاده از ابزارهاي نوين پژوهشي مانند نرم‌افزارهاي علوم اسلامي و سايت‌هاي اينترنتي     

۸. توجه به ميان‌رشته‌اي بودن مسائل و افزايش سطح جامعيّت علمي در علوم اسلامي گوناگون

ایشان در ادامه با هدف آشنايي با چگونگي نگارش پروپوزال (طرح تحقيق)، مبحث چگونگي طرح مساله نويسي و اصول آن را با نمونه های عینی از مقالات علمی پژوهشی مورد بررسی قرارداد.

 

همچنین بخوانید...