به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه عالی نواب، در راستاي اهداف پژوهشی در سند چشم انداز حوزه علميه خراسان و به منظور پاسخگويي به نیازهای پژوهشی طلاب، دوره «تربیت مربی پژوهشی» در سه محور «نگارش پروپوزال (طرح تحقيق)، مقاله علمی پژوهشی و پايان نامه» با حضور استاد دکتر محمد علی وطن دوست به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.
این دوره با حضور بیش از ۴۰ پژوهشگر حوزوی و دانشگاهی و در ۲۰ جلسه برگزار شد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی در راستای دستیابی به راهكارهاي مساله يابي و انتخاب موضوع پژوهش بیان داشت: برای دستیابی به مسأله یابی باید امور ذیل را انجام دادر
۱. كثرت تتبع و مطالعه در آثار علمي به صورت پژوهشمحور
۲. بالا بردن توانايي علمي در راستاي تحلیلي و تدقيق ديدگاههاي گوناگون
۳. بررسي تطبيقي- تحليلي ديدگاههاي گوناگون درباره موضوع واحد
۴. توانايي تشخيص گرههاي كور و تعيين محل نزاع در ميان ديدگاههاي گوناگون
۵. توجه به چالشهاي موجود و هدف مطلوب
۶. جستجو در موضوعات پژوهش شده در راستاي آشنايي با مسائل مشابه
۷. استفاده از ابزارهاي نوين پژوهشي مانند نرمافزارهاي علوم اسلامي و سايتهاي اينترنتي
۸. توجه به ميانرشتهاي بودن مسائل و افزايش سطح جامعيّت علمي در علوم اسلامي گوناگون
ایشان در ادامه با هدف آشنايي با چگونگي نگارش پروپوزال (طرح تحقيق)، مبحث چگونگي طرح مساله نويسي و اصول آن را با نمونه های عینی از مقالات علمی پژوهشی مورد بررسی قرارداد.