مراسم خانوادگی و جشن میلاد حضرت زهرا(س)

مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه عالی نواب و جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، با حضور اساتید و طلاب و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، برگزار شد.

به‌گزارش روابط عمومی ، مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه علمیه عالی نواب و جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، با حضور اساتيد و فضلاء و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، سخنران کشوری، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم با اشاره به اینکه شناخت جایگاه و منزلت حضرت زهرا(س) بسیار مهم و کلیدی است، گفت: فضای جامعه جاهلیت که ایشان در آن متولد شدند فضایی بود که زن در آن مالکیت و حق مشورت نداشت و اصلا روی زن به‌عنوان انسان حساب باز نمی‌شد؛ در چنین جامعه‌ای که قرآن چهار مرتبه کلمه جاهلیت را برای آن آورده و فساد در آن نهادینه بود، شخصیتی مثل حضرت زهرا(س) حضور داشتند و این مسئله در شناخت جایگاه حضرت بسیار مهم است.

وی در ادامه به بررسی منزلت حضرت زهرا(س) از پنج مصدر و منبع پرداخت و گفت: منبع اول قرآن کریم است که به ایشان در ۱۳۵ مورد مستقیم و غیرمستقیم اشاره کرده و آلوسی، از مفسران بزرگ اهل‌سنت، در تفسیر روح المعانی و در سوره مریم می‌گوید: شک نکنید فاطمه برتر از همه زنان است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: منبع دوم سخنان پیامبر گرامی اسلام(ص) است که در موردی درباره دخترشان فرمودند: خداوند با رضایت فاطمه راضی است و با غضب او خشمگین می‌شود؛ سومین منبع نیز کلمات امیر مؤمنان و فرزندان ایشان(ع) است که همه درباره مادرشان کلمات بسیار مهمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی منبع چهارم را کلمات نویسندگان و دانشمندان غیرشیعه و حتی غیرمسلمان عنوان کرد و گفت: سلیمان کتانی که مسیحی است و برادرزاده او در ملاقات با آیت‌الله مکارم ۱۰ جلد کتاب از عموی خود آورد، نویسنده‌ای ادیب و رمان‌نویس بود که کتاب خود درباره حضرت زهرا را «زهی در نیام» نام گذاشته است.

وی تصریح کرد: منبع پنجم رفتار خود حضرت زهرا(س) است که اگر کسی زندگی ایشان را مرور کند می‌بیند که در تمام جهات ممتاز است و چیزی که فاطمه را مطرح کرد و به این مقام رساند یک کلمه است: ترجیح رضای خدا بر رضای دیگران.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان خطاب به همسران طلاب گفت: زندگی طلبگی سخت است ولی اجر شما خیلی زیاد است که به همسران خود میدان درس‌خواندن می‌دهید، همان طور که حضرت فاطمه(س) به امیر مؤمنان(ع) گفت که سه چیز در زندگی ما نبود: دروغ، مخالفت و خیانت و امیر مؤمنان(ع) نیز فرمود: به خدا قسم یک بار فاطمه را ناراحت و عصبانی نکردم و او هم یک بار مرا عصبانی نکرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور مسئولان و اساتید مدرسه علمیه عالی نواب و خانواده‌های طلاب برگزار شد نیز ۱۰ نفر از طلاب این مدرسه به دست آیت‌الله مروارید و دیگر اساتید حاضر در مجلس ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

مراسم خانوادگی و جشن میلاد حضرت زهرا(س)